North Carolina.

Igår, lördag, var första cykeldagen på egen hand. Jag vaknade upp 11:23 helt förvirrad för att inse att jag hade försovit mig lite. Har ingen laddare till min mobil, så jag var tvungen att köpa en ny igår. Någon billig Nokia. Den har bara ett alarm, jag är van vid typ tre. Och inte ens dom vaknar jag av, tror att jag har blivit immun mot dem.

Jag kom iväg från motellet vid halv ett-tiden, det duggade lite och himlen var grå. Någon mil utanför Suffolk lämnade jag Virginia och äntrade North Carolina. Det gick bra att cykla, men efter bara någon timma började regnet öka och ett tag öste det nästan ned. Det fortsatte att regna hela dagen.

Jag var ungefär sju kilometer från South Mills då jag stannade för att kolla på kartan. En bil stannar bakom mig, och ut kommer en kvinna. Hon undrar om jag behöver någonstans att sova över natten, och hon berättar att både hon och hennes man cyklar mycket. Jag tackar ja, och får följa med henne i bilen. Hon heter Pam, och både hon och hennes man, Dave, är verkligen cykelfantaster. Dom har tydligen haft flera andra långfärdscyklister boendes hemma hos sig.
Jag fick duscha och vi åt en mexikansk middag vilket var väldigt gott.

Idag cyklade Pam med mig hela vägen till Kitty Hawk, en stad som ligger på kusten. Tror att det var cirka sju mil från South Mills hit. Rätt regnigt idag också. Fick värja för ungefär hundra stycken döda grodor och några ormar, det är otroligt mycket döda djur på vägarna. 
Pam och Dave hade fixat så att jag kunde bo hos deras vänner över natten. Det var folk som höll på att köra bort en massa grenar och annat efter orkanen när vi cyklade uppför deras gata, helt otroligt att dom fortfarande håller på att städa upp efter den.
Så nu bor jag hos Robert och Valerie. De har också gjort en cykelresa, från Seattle till New Jersey. Dom är verkligen jättesnälla. Vi åt en jättegod middag bestående av kyckling och couscous, förmodligen en av de godaste (och nyttigaste) måltider jag ätit här i USA, och efter det såg vi en film.

Snart ska jag sova, är faktiskt helt slut. Har lite ont i halsen, hoppas på att det känns bättre imorgon. Är dödstrött, ska sova nu. God natt, och god morgon till alla er där hemma!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Heja dig! Kram Mamma

2011-09-26 @ 07:27:23
Postat av: Isabella

Det är så roligt att följa din resa!

Jag har forskat lite i ämnet att resa ensam på en cykel i USA när man kommer från Göteborg.

Såhär låter det:

Att resa ensam har sina nackdelar:

*Ingen som kan knuffa på en när man inte hör väckarklockan

*HhMMm sen va det inget mer



Att resa ensam har sina fördelar:

*Man kan själv välja var och när man skall stanna

*Inte en massa gnäll från andra

*Andra blir avundsjuka på ens styrka att resa/cykla själv i det stora Amerikat

*Man kommer att få en massa nya vänner och grym erfarenhet + snygga ben :)

* OCH det sista och bästa:

Alla får se en cool tjej från götet cykla i USA och kicka ass ;)



Kram Isabella

2011-09-26 @ 20:26:19
Postat av: Anette

Vilka fantastiska människor du möter. :-)Och Pam som cyklar med dig till Kitty Hawk!



Kämpa på Sarah, kram från Mamma

2011-09-28 @ 11:47:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0