Efter många timmars resande.

Tidig tisdag morgon cyklade jag genom ett ännu sovande Savannah, och efter femtio minuter var jag framme vid tågstationen. Jag hade inte sovit på hela natten, jag skulle ändå inte kunna sova mer än två, tre timmar och då kändes det nästan lika bra att vara vaken.
Tågresan var sex timmar lång, sov sporadiskt i ungefär två timmar. Har otroligt svårt att sova på tåg, i något fordon över huvud taget. Man vaknar hela tiden och det är obekvämt. Skönare att cykla...

Kom fram till Orlando klockan ett, droppade av väskorna på hotellet för att cykla till närmaste Walmart och köpa en ryggsäck. Två timmar senare var jag tillbaka på hotellrummet, helt slut. Slängde ner alla cykelgrejer i cykelväskorna, cyklade till Kyle's Bikeshop där jag förklarade min situation och frågade om jag fick lämna in cykeln på service och sedan hämta den innan jag åker hem från Orlando till Sverige. Det gick utmärkt, vilket fick mig att kunna stressa ned lite. Hade inte haft någon aning om vad jag skulle göra om det inte hade varit okej att ha cykeln där under så lång tid.
Promenerade sedan tillbaka, och slogs av hur vacker staden var. Hade mest tänkt på Orlando som en turiststad med allt vad det innebär, och även om den är det så är den väldigt fin. Väldigt cykelvänlig också, såg dessutom många stora grupper som var ute och joggade.

Ett minus var dock att jag fick promenera i typ 45 minuter för att hitta någonstans att köpa mat. Väldigt underligt. Var otroligt hungrig när jag äntligen hittade en Panera där jag köpte en god kycklingmacka. Gick tillbaka till hotellet, på vägen gick jag till FedEx för att printa ut resepappren och väl på hotellrummet kunde jag pusta ut för första gången på hela dagen. Packade min nya stora ryggsäck och gick och lade mig.

Klockan kvart över fyra på morgonen ringde väckarklockan, och efter fyra timmars sömn var jag sådär pigg. Åkte till flygplatsen, åt en god frukost eftersom att jag hade lång tid på mig. Mellanlandade i Phoenix, Arizona, och kom till slut fram till San Francisco vid klockan kvart över tolv efter sex timmars resande sammanlagt i luften. Nu är det nio timmars tidsskillnad ifrån Sverige, istället för sex timmar.
Har bott på ett hotell de här två dagarna, från och med imorgon bor jag på hostel den resterande tiden. När jag kom fram i onsdags var jag redan så himla trött att jag i princip bara gick och handlade mat och gick tillbaka till hotellet.
Idag har jag handlat en del, kläder bland annat, och ett par solglasögon (eftersom att jag klantigt nog tappade mina när jag cyklade - utan att märka det. Hade hängt dem i tröjkragen). Kan redan konstatera att jag älskar San Francisco. En fantastiskt fin stad. Köpte en guide; San Francisco - 50 adventures on foot. Otroligt bra guide, det är ett kort för varje del, med en karta och en beskrivande del som berättar om sevärdheter, maten, shoppingen osv.
Ser fram emot att se staden, det finns så otroligt mycket att göra. Har bokat en tur till Alcatraz i alla fall, det kändes obligatoriskt. Tänkte boka en kvällstur, men tyvärr är den så populär att det var fullbokat under hela tiden jag är här. Ser också fram emot Pier 39 och sjölejonen, och en massa annat.

Nu ska jag sova, hörs snart igen.


Kommentarer
Postat av: Annsofi och Mimmi

Hej Sarah. Vi önskar dig en härlig vistelse i San Francisco. Det skall bli så roligt att träffa dig när du kommer hem. Kramar till dig

2011-10-29 @ 22:46:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0