Slutcyklat.

Okej, saken är den att jag fortfarande befinner mig i Savannah. Var på väg härifrån, på cykel, för två dagar sedan, men fick punktering innan jag ens kommit ut ur staden. Jag skulle laga slangen, men upptäckte hela tiden fler och fler hål vilket gjorde att jag tillslut fick slut på lagningsgrejer (vet inte vad dom heter). Fick nog, hade egentligen ingen lust att cykla mer och hade dessutom ont i knäna, vilket gjorde slag i saken.
Kom inte hela vägen till Florida, men är nöjd ändå. Det slutade på 205 mil, cirka 110 av dem själv. Inte direkt en hisnande sträcka (om man jämför med vissa som cyklar från Alaska till Patagonien i alla fall), men helt okej för en som aldrig gjort något liknande innan.

Gick i alla fall tillbaka mot Savannah, av ren tur gick jag förbi en cykelaffär och köpte ny slang. Bytte slang och hittade ett motell.
De senaste dagarna har jag försökt komma i underfund med vad jag ska göra av min cykel, och det har visat sig att det inte är helt enkelt att skicka hem cykeln. Det är dyrt och krångligt.

Så imorgon, om ungefär åtta timmar, tar jag tåget till Orlando. Där ska jag gå till en cykelaffär, lämna in den på service och fråga om det är okej att jag hämtar den igen innan jag ska ta flyget hem till Sverige.
På onsdag går flyget till San Francisco!

Kommentarer
Postat av: Margareta

Hej Sara jag tycker att du har gjort en otrolig resa ,bra jobbat så nästa gång kan du väl göra en liten tur till Värmland många kramar från oss i Ekshärad.

2011-10-25 @ 11:12:45
Postat av: Karin

Det är inte okej att du cyklat 205 mil och 110 mil av alla dessa mil själv...det är f.n i mig helt fantastiskt!!!



Nästa gång jag behöver laga ett cykeldäck, ja då vet jag vem jag ska fråga om råd ;-)



Hoppas att du fortsätter skriva!

Kramar Karin

2011-10-25 @ 20:10:10
Postat av: Helena Källman

Bra jobbat Sara! Jag är imponerad.

2011-10-25 @ 20:17:55
Postat av: Karin

Det är inte okej att du cyklat 205 mil och 110 av alla dessa mil själv...det är f.n i mig FANTASTISKT!!!



Nästa gång jag får punka på cykeln vet jag vem jag ska fråga om råd hur man bäst lagar den ;-)



Kramar Karin

2011-10-25 @ 20:19:53
Postat av: Anette

Hej Sarah, vilken prestation!! Njut nu av din semester det är du värd :)



Kraaaam Mamma



2011-10-25 @ 22:18:42
Postat av: Annsofi

Helt underbart jobbat Sarah! Du har varit fantastiskt duktig. Hoppas att du får det trevligt i San Francisco. Var rädd om dig, saknar dig. Kram Annsofi

2011-10-26 @ 22:34:44
Postat av: Sarah

Margareta: Tack så mycket, det gör jag jättegärna! Kram!



Karin: Tack Karin! Absolut, det är bara att komma till mig när du behöver få nåt lagat ;) Fortsätter absolut att skriva :) Kram



Helena: Tack så mycket!



Annsofi: Tack Annsofi :) Saknar er alla där hemma jättemycket, ska bli kul att ses när jag kommer hem! Kram

2011-10-27 @ 09:05:00
Postat av: Anette

Men är du vaken ännu?? Sov nu ;-)))



Kram Mamma

2011-10-27 @ 10:41:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0