Sjunde delstaten.

Lämnade Yemassee, SC igår (tisdag) och det var egentligen meningen att jag skulle befinna mig i Savannah samma dag. Det var en sträcka på tio mil och komplikationer gjorde att jag inte hann fram. Fick först punktering, och fastän att jag sade att jag inte behövde någon hjälp så ville en förbipasserande bilist bestämt ändå hjälpa mig att byta slang. Han råkade dock skruva åt ventilen för hårt (vet inte hur man beskriver det), och det resulterade i att luften gick ur däcket mitt på motorvägen.
Skulle egentligen inte befunnit mig på motorvägen, det är inte optimalt för en cyklist. Skulle ut på väg 17, och eftersom att både väg 17 och Interstate 95 var skyltade åt samma håll följde jag givetvis naturligtvis självklart den vägen. Allt annat hade ju varit dumt. Väg 17 visar sig ligga precis bredvid 95:an, men med ett stängsel mellan. Det går inte att ta sig dit.

Min plan är att så fort det dyker upp en möjlighet ska jag ta mig till väg 17. Mörka moln på himlen ser olycksbådande ut. Efter någon halvtimma i alla fall, stoppar polisen mig. Han undrar om jag råkar veta att det är förbjudet att cykla på motorvägen. Det råkar jag veta. Jag hade velat säga att jag faktiskt praktiskt sett cyklar bredvid motorvägen, inte PÅ. Det sade jag inte. Men jag förklarade situationen.
Detta är dagen jag hamnar i amerikanskt fängelse. 16 år. Jag tyckte att det var överdrivet eftersom att jag är van vid det svenska rättsystemet, men det är så det är här. Inte dödstraff i alla fall.

Nä, jag skojar bara.
Jag sade att jag skulle ta av vid nästa avfart. Han sade att det var okej. Ungefär då började det regna ganska kraftigt. Luften i det bakre däcket var ett minne blott, och jag antog att det blivit punktering igen. Att det var något som hade fastnat i däcket som killen som bytte slang inte avlägsnat. Som tur var var det inte det, men jag hade inget val just då än att cykla de ungefär tre kilometrarna tills jag slutligen kom till Ridgeland. Letade upp ett motell och tog in för kvällen.

Har nu korsat gränsen till Georgia, den sjunde delstaten. Befinner mig i Savannah, en något större stad. För att komma in i staden var jag tvungen att ta mig över en väldigt lång bro, vilket var en mindre rolig upplevelse eftersom att det blåste kraftigt. Har ont i knäna och bara i hela benen i överlag. Vilar imorgon, och då får jag se vad jag hittar på. Av det jag sett av Savannah så är det en väldigt vacker stad.
Och mor och far, bilder kommer senare idag. Inga arga kommentarer om avsaknaden utav det, tack. :)

Kommentarer
Postat av: Anette

Ojojoj tur att det gick bra! Näää inga arga kommentarer bara glada tillrop :-))))Heja dig! Hört att Savannah ska vara en vacker stad, ta mkt kort...skoja bara. Kram Mamma

2011-10-20 @ 10:43:28
Postat av: Karin

Campa i Central park, tampas i motvind mot orkanen Irene, få poliseskort med mera, med mera...blir jag då förvånad över att du cyklat på motorvägen? Kanske inte, MEN jag är oerhört lättad att det gick bra!



Du tar så fina bilder som jag vill se fler av, men det är dina texter är jag älskar att läsa.



Många kramar Karin som kastade långa blickar mot Savannah när vi bara körde förbi alla avfarter till den staden med det underbara namnet!

2011-10-20 @ 20:17:51
Postat av: Mimmi

Hej Sarah, så otroligt duktig du är!



Kram Mimmi

2011-10-21 @ 15:26:26
Postat av: Sarah

Tack Karin, vad snäll du är! Ja, det är en väldigt vacker stad! Kramar



Tack Mimmi :) Vi ses när jag kommer hem, kramar!

2011-10-27 @ 09:07:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0