Två steg från Florida.

Nä, inte riktigt kanske. Men det är inte så jättelångt kvar!

Fredag, 14:e oktober.
Igår var en intensiv cykeldag, en väldigt jobbig sådan faktiskt. Cyklade ungefär åtta mil, mina lår är otroligt trötta och cykeln håller på att klappa ihop. Den låter mer och mer för varje dag. Vet inte exakt vart ljudet härstammar från, men det gnisslar och skramlar när jag trampar och det känns som att den går trögare än vanligt. Förmodligen kedjan. 
Gårdagens road kill bestod av ett par tvättbjörnar och ett rådjur som låg precis vid sidan av vägen. Såg en liten levande(!) sköldpadda, alltid kul med djur som lever för omväxlingens skull och en liten grön ödla som krälade jättesnabbt över vägen.
Kollar efter svartbjörn hela tiden, men har ännu inte sett någon tyvärr. Till både min lättnad och besvikelse. Dom är förmodligen väldigt skygga, håller sig nog långt inne i skogen.

Något som för övrigt är utmärkande för North och South Carolina är att det är uteslutande platt. De enda backarna jag cyklat i har varit upp och ned för broar. Det är rätt skönt, då vi längre norrut släpade upp cyklarna i vad som kändes som kilometerlånga backar. Vissa dagar kändes det som att vi gick mer än cyklade nästan.

Stannade i Andrews över natten och idag har jag cyklat ungefär sex mil till Moncks Corner. Mor och far var idag och hälsade på min bror Joachim i Ljungby där han går på hockeygymnasium, så vi skypade allihopa. Har varken träffat eller pratat (förutom över Facebook) med min bror sedan han åkte tillbaka till Ljungby i mitten av juli, så det var väldigt kul.

Idag, lördag.
Befinner mig i Summerville, cykeln är fixad och den känns som ny igen. Det blev en kort sträcka idag, men desto längre imorgon. Skypade idag igen med familjen, och nu har jag mest lyssnat på musik hela kvällen och försökt kolla på 2 steg från Håkan på Svtplay, men den kunde inte visas. Blev väldigt besviken då jag sett fram emot att se filmen, men får kolla på den när jag kommer hem till Sverige. Har fått min dagliga Håkan-dos genom diverse Youtube-klipp istället, så det är lunch.

Detta är ju som bekant ingen musikblogg, men är bara tvungen att lägga upp det här relativt nya Håkan-klippet (ignorera alla skrikande fjortonåringar), eftersom att han är så jävla (förlåt) bra. Förstår inte det oprovocerade hatet många känner gentemot honom och hans musik, även om det förmodligen är fler som gillar honom än hatar honom. Nu skall jag sova, god natt och god morgon!


Kommentarer
Postat av: Anette

Nära nu :))) Gott att det löste sig med cykeln. Det var riktigt kul att prata på skype du ser ut vara i kanonform. Troja förlorade men din bror gjorde mål! Håkan är bra och från Göteborg dessutom ;) cykla försiktigt o bamsekram från Mamma

2011-10-16 @ 19:01:07
Postat av: Karin

Finns det någon bättre att lyssna på än Håkan när man är långt från Sverige och har lite hemlängtan, men ändå tycker att där man befinner sig är ett nice ställe?!



Jag är tacksam för att björnarna håller sig djupt inne i skogarna.

Många kramar Karin

2011-10-16 @ 21:07:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0