Schizofrent väder och framtidsplanerande.


Tagen tidigare idag, från en bro. Tycker att det är väldigt fint med dimman som man kan se över vattnet.

Skulle egentligen ha cyklat igår, men det öste ned hela dagen. Jag har inga regnkläder, och således var det ingen god idé att ge sig ut och cykla. Idag var det däremot strålande sol och väldigt varmt, bortsett från två kortvariga men väldigt kraftiga skurar. Befinner mig i Conway, en rätt tråkig stad om jag ska vara helt ärlig. Men det gör ingenting, jag bor på ett fräscht motell, med platt-TV(!), har tvättat mina kläder och tagit det rätt piano.

Håller på att skicka in ansökningar till diverse kurser på GU till våren. Vill allra helst plugga Rättspykologi, tycker att det är ett väldigt intressant ämne. Har också ansökt till kurser i Litteraturvetenskap och Psykologi. Kurserna i kriminologi verkar inte finnas att studera till våren, vilket är synd. Men hoppas som sagt på Rättspsykologin.
Kan säga att jag faktiskt saknar Sverige och Göteborg litegrann. Saknar min säng, hemlagad mat och givetvis min familj och mina vänner. Och "svensk" snabbmat. Speciellt kebabtallrik. Och kebabpizza (dom har inte kebab alls här). Ja, jag gillar kebab... och thaimat, har faktiskt inte sett ett enda thaimatställe här, kanske bara har missat dom. Och lösgodis! Det är ju det godaste som finns.
Saknar givetvis också basketen. Längtar så mycket efter att spela, det ska bli jättekul att börja träna när jag kommer hem.

Jag har däremot inte tröttnat på mitt cyklande luffarliv här i USA, det är en fantastisk upplevelse och utmaning. Jag tror att alla borde utmana sig själva lite mer, eftersom att man då känner sig stark. Och det är en otroligt bra känsla.

Nu ska jag kolla på Vänner! Imorgon ska jag cykla ungefär sju mil, så behöver ladda batterierna.


Kommentarer
Postat av: Anette

Fin bild Sarah. Det fär väl bli 4 Gott när du kommer hem ;)



Kram Mamma

2011-10-13 @ 19:36:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0