Key West, Miami, San Francisco.

Har korsat gränsen till South Carolina och befinner mig vid kusten, i North Myrtle Beach. Ju längre söderut jag kommer, ju svårare är det att förstå när folk pratar på grund av dialekten. Har i alla fall stannat här ett par dagar, det har varit fint väder, jag har badat (i pool) och igår hade jag havsutsikt från motellet. Idag regnade det däremot, förhoppningsvis blir det lite bättre väder imorgon.
Igår cyklade jag för övrigt utan packning och det var faktiskt lite vingligt. Är så ovan vid det nu.

Jag ser extremt mycket fram emot de närmsta veckorna. Jag har inte den sista kartan som går hela vägen till Orlando som det var meningen att vi skulle cykla till från början, så nu är slutdestinationen istället Jacksonville, Florida. Beräknar att vara där om tretton dagar ungefär. Där ska jag packa ner cykeln i en låda och skicka hem den till Göteborg, det blir lättast så. Därefter tar jag tåg ner till Miami där jag sedan tar buss ut till Key West där jag spenderar två nätter innan jag åker tillbaka till Miami. Där bor jag på hostel i en vecka ungefär.
Jag har sedan länge velat besöka San Francisco, och när jag ändå är i landet så känns det lika bra att åka dit. Jag har tid, och det är dessutom billigt med inrikesflyg. Tänkte spendera lite mer än en vecka i San Francisco innan jag flyger till Orlando eftersom att jag har flygbiljett hem därifrån bokat sedan tidigare.

Imorgon cyklar jag inåt landet igen, hoppas på hyfsat väder och inte alltför mycket vind (eller road kill)!

Kommentarer
Postat av: Anette

Inte många dagar kvar att cykla! Vad strong du är, härligt Sarah :) kram Mamma

2011-10-11 @ 14:42:15
Postat av: Danielle

Låter som att du har en go plan Sarah :) Hade lätt kommit ner till dig om jag haft tid och råd ;) Ska bli så kul att höra dig berätta om allt när du kommer hem och förhoppningsvis få se någon bild eller två :D Puss på dig!! <3

2011-10-11 @ 14:48:14
Postat av: Karin

Du är helt makalös Sarah! Jag beundrar dig för din mentala styrka, ditt mod och dina starka ben som tagit dig så här långt :-)



Kul att du ska åka till San Francisco och uppfylla EN till av dina önskningar. Way to go!



Många, många kramar Karin

2011-10-11 @ 21:41:22
Postat av: Barry

Sarah, this is George and Cathys son. I've enjoyed reading your blog. Myrtle beach is a great place. My parents used to have a house there years ago and we would visit every summer. I think you will love San Francisco. If you have time, visit Napa Valley. It's our Wine country. Also Carmel and Monterey are pretty towns near San Francisco. the 17 mile drive is nice around Monterey. Have fun!

2011-10-12 @ 05:48:41
Postat av: Anette

Ska hälsa från hejarklacken i Bö, Manne och Petter :-)

2011-10-12 @ 15:36:28
Postat av: Sarah

Danielle: Ja, hade varit så sjukt kul om du kunnat göra det! Men det kostar ju skjortan tyvärr :( Ser fram emot att komma hem och träffa alla! :) Puss! <3



Karin: Tack Karin, vad snäll du är! Kramar!



Barry: Hi Barry, glad that you enjoy reading my blog! Thanks for all the tips, are really looking forward to see San Francisco, seems like such a beautiful city.

2011-10-16 @ 21:30:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0