Pier 39 och sjölejon.

San Francisco är en helt otroligt fin stad. Igår när jag checkat ut från hotellet gick jag och satte mig på Starbucks och skypade med mamma. När klockan blev två kunde jag checka in på San Francisco International Hostel, och sedan begav jag mig ut för att se mer av staden. Väldigt mycket branta backar, som ju är signifikativt med staden. Promenerade till Svenska Kyrkan/Norska sjömanskirken, åt våfflor, pratade med en norsk präst och kollade på utsikten. Fortsatte sedan ned till Fisherman's Wharf och Pier 39 som är känt för sjölejonen som bor där. Sjölejon är nog mitt nya favoritdjur. Så otroligt söta. Stod säkert i 45 minuter och bara kollade på dom.
De bosatte sig tydligen på piren för tjugoett år sedan, och har stannat sedan dess. Jag tog säkerligen över femtio bilder på dem, och det är tänkt att jag ska lägga upp några av dom imorgon. Internetanslutningen är inte så bra här, och just nu går det inte.

Sedan promenerade jag tillbaka till hostellet, vilket tog ungefär trettio minuter. Där träffade jag för första gången mina rumskamrater, Tina från Tawain och Marina från Spanien. Kvart över nio började någon gå runt och skrika i en megafon, att det var gratis öl klockan halv tio. Det är det tydligen varje kväll. Vi gick ner i själva samlingsrummet, eller vad man ska säga, där det fanns bord, soffor, biljardbord och så vidare. Träffade två svenska tjejer, från Tjörn och Stenungsund. En av dem har spelat basket i Tjörn, och troligtvis har vi mött varandra någon gång.

Idag har jag ätit jättegod kinamat till lunch, och därefter begav jag mig till Civic Center där det hölls någon slags snowboardtävling. I ungefär tjugofem graders värme och strålande sol. Konstig kontrast, men det var kul att se.
På eftermiddag har jag spelat basket med några andra på hostellet, det var väldigt kul men ovant. Har inte spelat på fem månader nu.

Lovar en massiv bilduppdatering imorgon som sagt, men nu ska jag sova. God natt!


Kommentarer
Postat av: Anette

Vilka härliga dagar! Ska bli kul att få se bilder på sjölejonen :) Och snowboard och basket, två favoritsporten på samma dag!



Kram Mamma

2011-10-30 @ 13:10:12
Postat av: Karin

Du verkat trivas som ett sjölejon i vattnet, härligt! Visst är det mysigt att bo på hostel?! Man träffar folk från världens alla hörn och alltid händer det nåt :-)



Många kramar Karin



2011-10-30 @ 19:43:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0