Tretton dagar kvar.

De senaste dagarna har jag bland annat besökt Alcatraz, det var väldigt spännande. När man kom till ön fick man en slags bandspelare med hörlurar där gamla fångar och fångvaktare guidade runt en. Man fick höra om rymningar, se hela byggnaden med alla celler, matsalen, och så vidare.
Jag har hyrt cykel och cyklat till Golden Gate Bron, som är lika fin i verkligheten som man tror. Cykeln var dock väldigt dålig och det kändes väldigt konstigt att cykla på den när man är van vid touringmodellen. Kunde knappt cykla i 10 km/h. Det kändes lite pinsamt när en massa träningscyklister körde om en med fyrdubbla hastigheten nästan. Fast ja, jag förväntade mig inte direkt något mer av en uthyrningscykel, så jag klagar inte. Det är mer ett konstaterande.
Har besökt Haight Street, som är en känd gata här i San Francisco där alla hippies håller till. Eller de som finns kvar, kan tänka mig att det var mer på 70-talet. Har promenerat i många timmar sammanlagt, och när jag inte orkar gå längre så tar jag bussen, men det är ett förvirrande system så jag undviker helst det. De har inga tidtabeller och ingenstans där man kan se vilken hållplats bussarna går till. Saknar Västtrafik, trodde nog aldrig att jag skulle säga det.

Igår besökte jag Golden Gate Park, väldigt fin natur med små vattenfall, sjöar och stora träd. Såg tre stycken bisonoxar/buffeldjur (tror att det är samma sak?) i en stor inhägnad. Jag har också varit på bio, såg In Time som var rätt dålig faktiskt.
Idag har det varit lite småkallt och regnigt, så jag har inte gjort något speciellt. Åt en god lunch bestående av kycklingburgare och sötpotatis-pommes frites. Just nu sitter jag på Starbucks och kollar på Uppdrag Granskning och Debatt på svtplay.

Hoppas i alla fall på bra väder imorgon. Då ska jag till stranden och kolla på surftävling. På lördag beger jag mig mot Miami, ska bli skönt med sol innan jag åker hem. Det är bara tretton dagar tills jag befinner mig på svensk mark igen, väldigt skönt. Ser fram emot att komma hem.


Kommentarer
Postat av: Karin

Jag ser fram emot att du kommer hem :-)



Kramar Karin

2011-11-09 @ 10:08:11
Postat av: Danielle

Det gör jag med! Vi kommer och hämtar dig :D

2011-11-10 @ 00:01:47
Postat av: Danielle

Det gör jag med! Vi kommer och hämtar dig :D

2011-11-10 @ 00:02:28
Postat av: Anette

O Charlie ska med, om han får plats! ;-)



Kram Mamma

2011-11-10 @ 07:47:44
Postat av: Karin

Vad händer i Miami :-)

Kram Karin

2011-11-10 @ 21:19:36
Postat av: Anette

Det undrar jag också ;-)



Kram



2011-11-10 @ 21:51:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0