Och allt som hände i slutet.

Ville bara säga tack. Men innan jag säger det så vill jag säga lite andra saker. Inte så mycket, och inte så märkvärdigt, men bara så att det blir ett avslut.
Sista tiden i Miami bodde jag på ett annat hostel, eftersom att jag hade bokat den första hostel-vistelsen tre nätter för lite och det sedan var fullbokat. Det andra hostellet var helt okej, men liksom alla andra ställen i hela Miami Beach spelades det så hög musik att man knappt kunde tänka. Bara det att de spelade till klockan fem på morgonen, och lika högt som tidigare på kvällen. Det gjorde att nattsömnen blev väldigt störd.

Gjorde inget speciellt de sista dagarna, solade och badade och läste. På måndagen började resan tillbaka med tåg tidigt på morgonen till Orlando. På tåget satt tre svenska tjejer bredvid mig, det var trevligt och vi pratade lite. Anlände vid tolv-tiden i Orlando, åkte till hotellet (för övrigt samma hotell som jag bodde på den första natten jag spenderade där innan jag åkte till San Francisco). Fick exakt samma rum som vid förra vistelsen. Gick och köpte kinamat och sedan promenerade jag till Kyle's Bikeshop där jag hämtade min cykel. Cyklade tillbaka till hotellet och insåg hur kul det var att cykla, för första gången på några veckor.
På kvällen packade jag och mirakulöst nog lyckades jag få plats med allt i en cykelväska och i min stora ryggsäck.

På tisdagen var dagen jag efter nästan tre månaders tid skulle återvända till Sverige. Jag hade köpt en cykelkartong på Amtrak-stationen (tågstationen) och packade in cykeln så gott jag kunde, checkade in mina väskor och ja. Satte mig på flygplatsen och flög iväg. Flygresan varade i åtta timmar, jag såg på två filmer; Bridesmaids och Harry Potter and the Deathly Hallows Part 1. Jag sov absolut ingenting, och när klockan var ungefär två på natten i USA serverades vi frukost, eftersom att klockan var sju lokal tid. Kom fram klockan åtta på morgonen, och på flygplatsen hade Maria min gudmor och Joe kommit för att hjälpa mig eftersom att jag var tvungen att checka ut allt och ta mig från Gatwick till Heathrow. Väldigt snällt av dom, har ingen aning hur det hade gått om dom inte hjälpt mig! Tur var också att Joe hade en skåpbil, som rymde min stora cykelkartong.
Vi åkte till ett litet fik vid en park och åt soppa och bagels och sedan körde dom mig till Heathrow. Hade ungefär fem, sex timmar att slå ihjäl på flygplatsen, och att jag var oerhört trött efter att ha sovit väldigt lite de senaste dygnen hjälpte inte precis. Höll nästan på att somna sittandes på en bänk, vilket nog aldrig har hänt förut. Eller jo, en gång för längesedan somnade jag ståendes. Vaknade givetvis någon sekund efter det, när jag kände att jag började falla framåt. Lite annan rolig kuriosa är att det längsta jag varit vaken är 38 timmar, och att det längsta jag sovit är 19 timmar. Det var efter nattjobb i Oslo.

Nu kom jag in på ett sidospår, men hur som helst, åkte från London vid kvart över fyra och kom till Göteborg klockan halv sju lokal tid. Det var en oerhörd lättnad att stiga av planet och att ha överlevt. Inte bara flygresan, men allt annat också. På flygplatsen väntade mamma, min kusin Danielle och hennes valp Charlie, min moster AnnSofi och min mormor Mimmi. Det var så himla kul att träffa dom igen!
På vägen hem åkte jag och mamma förbi 4-gott och köpte lösgodis (har saknat det), och sedan åkte vi hem och åt god middag bestående av fläskfilé i god sås och ris. Har inte ens orkat räkna ut hur många timmar i sträck jag var vaken, men det var väldigt många i alla fall. Sov oerhört skönt den natten, i min egen efterlängtade säng med mitt duntäcke. Det har jag också saknat.

Okej, det blev inte så kort ändå. Och nu har jag inte tid för tack-inlägget jag tänkte skriva, tar det imorgon. Tänkte också försöka slänga in några sista bilder för de intresserade. Så titta gärna in de närmsta dagarna!


Kommentarer
Postat av: mackan

Välkommen hem till Sverige.

Imponerande resa du gjort. Alltid lika fängslande inlägg. Kommer sakna denna spännande läsning. Hoppas du får en bra höst.

2011-11-23 @ 23:05:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0